fredag 11 januari 2008

Lommemannen.

Vem är det undrar ni nu.

Jo det är en man som under ca 30 år härjat här i Norge. Han har varit på och ofredat unga pojkar. Över nästan hela Norge.
Polisen har inte fått tag i honom, inte förren idag (fredag).

Det är gott att veta att han nu sitter inlåst på en polisstation.
Karln är 50 år. Från Bergen. Han har blivit siktad,( har glömt vad det heter på svenska) för 8 ofredande.Än så länge. Men han har enligt polisen varit på och tafsat på minst 150-300 unga pojkar!
Han har en advokat här som heter Tor Erling Staff.
Honom skulle jag gärna träffa i en mörk gränd en mörk kväll.
Vet ni vad den karln går ut och säger?
Jo han tycker inte att brottet är så grovt. Att pojkarna inte har fått några men av
att en vuxen man har haft sexuell omgang(samma sak där,vad heter det på svenska?) med dom. Det är inte så farligt!
Att polisen har gjort honom till den han är. Media kallar honom för norges största serieförbrytare osv. Att han inte skäms!! Jag blir så förbannad så jag vet inte vart jag ska vända mig. Glömmer smärtan både i knä och tand i ilskan!

Advokaten kom ut själv för nått år sen och berättade att han blivit missbrukad som barn. Så nog tycker jag han borde veta bättre.
Gå in på www.vg.no eller dagbladet.no så finner ni mer om den här saken.
Äckligt är vad det är!!!!

Måste bara få säga ett jätte tack till Madicken.
Hon har gett mig en award. Det blev jag jätteglad för. Är så glad för alla mina okända bloggvänner där ute i världsrymden. Så nu vet ni det allihopa :)

Har bara bloggat sen december,men min första blogg försvann!
Hade den på bloggtopp.com, men så försvann den.Kunde inte ens komma in på den sidan. Blev hänvisad till en sida som heter elite.nu. Helsjukt!
Är det några fler som råkat ut för det så säg till.

Här startade jag bloggandet den 2 januari och det funkar bra.Man lär sig nått nytt varje dag.
så nu vet ni det.

Är nog halt ute, för sandbilen har kört förbi minst 3 gånger nu. Så det ska bli spännande att se när det blir ljust. Men snön som föll är nästan borta helt. Nu är det bart ute igen......
De påstår att vintern är slut för den här gången. Det hoppas jag inte.
Ska ta med mig skidor hem när vi varit på sopstation med allt papper,glas,plast och metall. Där finns det många skidpar att välja emellan.

Nu ska jag ialla fall göra mig en kopp kaffe och tina en lussekatt i micron.
Nattamat är gott. Eller kanske byta ut kaffet mot en julmust.Får se.....

Klems fra nabolandet :)

Bilden är från en tjärn här som heter Rytjern.

9 kommentarer:

  1. se du har fått till ett vattenmärke nu!
    Så fin bild. Taget uppe i skogen?

    Hörde på nyheterna om lommemannen. Låter ju som om advokaten inte är riktigt frisk... att uttala sig på det viset?

    Man blir... mållös.

    SvaraRadera
  2. jo, förresten!
    Grattis till utmärkelsen :-)

    Kul!

    SvaraRadera
  3. Nej han är inte frisk.Advokaten är ju helt sjuk! Såg nu på vg.no att det är upp till 400 barn han varit på! Så sjukt!
    Ja, tack för det. det var lite kul.
    kram och natta från nabolandet :)

    SvaraRadera
  4. Kan man inte låsa in Advokaten tillsammans med lommemannen, kastrering av båda två vore på sin plats.

    SvaraRadera
  5. Jag får rysningar...det är helt sjukt!! VAD ÄR DET FÖR FEL I SAMHÄLLET!!!!! Hur kan till exempel straffskalan för sånna brott ligga så lågt; det gäller för övrigt alla typer av brott mot barn- även föräldrar som "råkar" döda sina barn. Är inte barns liv lika mycket värd? Samma med vuxna våldtäktsoffer...Är det inte så noga? Är det något man måste räkna med när man går/joggar själv i mörkret? FY F.., säger jag bara.

    Språket: jag lider av samma problem som du ;-), men jag tror "siktad" = "anhållen", och sen heter det sexuelt umgänge. Visst är det frustrerande att vara "språklös"?! Hi,hi..vi har visst ett eget språk vi exilare.

    Awarden: ja, från en nybörjare till en annan (jag började blogga 23 dec) så har jag förstått att du kan ge awarden till max 10 pers.

    Avis på er snö, men önskar dig en fin skitur!

    Kram Gry

    SvaraRadera
  6. kul o se din blogg igen.... jävla äkel karl... de va dags o få tag på honom helt enkelt.. ha en riktigt bra helg nu... kram

    SvaraRadera
  7. Man säger väl grattis då till synne för awarden,o Norsk polis som sydde in faanskapet.
    Såg reportaget på Aftonbladets Webb igår gripandet var filmat.
    Regn här idag,blääää trött på skiten.Mer sol till folket.Kram Peter.

    SvaraRadera
  8. Ja,maken hittade programet på nätet.Gratis är det oxå.Det är bra :)
    Så nu blir det bilder.Han mailade det till din make med Cattis :)
    Advokaten borde få indragen legitimation tror jag det heter.Man går bara inte ut och säger sånt som han gjorde. Jag blev så arg.För en del år tillbka var det en i familjen som råkade ut för en äckelgubbe så jag blev vansinnig!Hade jag honom här så.......GRRR!
    Ja du Gry, man blir äcklad.Barn har inget värde för en del. Men jag anser att det är det bästa man har och därför känns det extra tufft när man inte kan få barn.Men det går bra, har så många barn i familjen :)
    Språket ska vi inte tala om....trodde inte att man skulle bli så hjälplös hehe:)
    Snö j, nu snöar det för fullt igen. Livsfarligt att ge sig ut, ser ju inte isen under det vita eländet.Suck!
    Kul att se dig igen Kitty.Hoppas du får en go helg med.
    Jättekläm från ett snöigt naboland :)

    SvaraRadera
  9. Hoppas de får livstid, både förbrytaren och advokaten hans! Tillsammans med elite.nu som har kapat alla bloggar på bloggtopp.com och släckt ner dem. Min och min sons Fotbollsnördar-blogg är oxå försvunnen. Men vi gör en ny inom kort! Ha det bra!

    SvaraRadera