söndag 13 januari 2008

Väderleksrapporten............


Igår full vinter, idag vår???

Idag ser det ut så här hos oss. Även om det just nu är mörkt ute. Bilden är tagen den 11 januari så det är ju inte så länge sen då.....

Bilden jag har från gårdagen kan ni nog bara lägga på minnet. Så ser det nämligen INTE ut idag......
Det har blåst och regnat hela natten! När jag kom ner nu på morgonen så kikade jag ut. All snö som kom igår är nästan borta.Det är helt blankpolerat på vägen och det rengnar och blåser.
Nästa chock kom när jag tittade på termometern. På norrsidan har vi nu klockan 6.17 , 3,7+ och på södersidan är det faktiskt 8,4+ !
Vad ska man tro?
Ena dagen 30 cm snö och 4-5 minus, några timmar senare så är det regn och en massa plusgrader.......

Idag ska jag till tandläkarn..........
Ödestimmen närmar sig. Ska bli skönt, även om tandläkarskräcken sitter i ryggmärgen. Men jag måste gå...

Nu ska jag pröva att få i mig lite mat. Nervös liksom. Sen nästa svårighet, att borsta tänderna utan att borsta bort den som sitter löst....fast jag har börjat få in rätta knycken nu hehe.
Sen ska vi halka oss upp till bilen och se om vi kommer ut på vägen. Hoppas sandbilen varit här, dom använder inte salt på vår lilla del av vägnätet. I och för sig skönt. Bättre med sand än salt.

Längtar efter att min trädgård ska se ut så här....

Älskar tulpaner.....

Återkommer under dagen med tandläkar rapporten. Om jag överlever.......

Klems från en nervös Synne :)

2 kommentarer:

  1. Skönt att det gick bra för dig! Så nu är det bara att tugga på,hi,hi..håll dig undan karamellerna idag bara ;-)

    Skumt med klimatet.... Jag är inte så störtgammal, men kommer ändå ihåg att vintrarna som barn såg helt annorlunda ut än idag. Sorgligt .-(

    Visst är det bra att bara kunna ringa nån som fixar? För ett par månader sen gick diskmaskinen sönder, en fredagseftermiddag så klart. OK, vi ringde hyresvärden och berättade, och vi sa även att vi skulle åka till Norge så det var inte så noga att fixa det förän efter helgen. Då vi kom hem söndag kväll stod det en ny diskmaskin i köket, den gamla hade vi lämnat med full disk (odiskat). Disken var ur och iplockat igen!!- och nu var det bara att ställa in det rena porslinet i skåpet!!! Snacka om service.... vi som hade räknat med att vi fick vänta!

    Ha en fortsatt fin dag, och slappna av nu efter strapatsen hos tandläkaren!

    kram Gry

    SvaraRadera
  2. Hej Gry.
    Det är jätteskönt. Huset vi bor i är kårboligen på gården. Du som norsk vet vad kårbolig betyder, har ingen aning om vad det heter på svenska.
    Här stog det en diskmaskin när vi flyttade in. Först tyckte jag det var onödigt, vi är ju bara två. Men vet du att nu tycker jag det är jätteskönt att ha den.Specielt när man är många till helger och sånt.
    Blir nog inga karameller på ett tag, men en kopp kaffe og en julemann ska jag unna mig. Har ni vägarna förbi någon gång så titta in.
    Klems från en lättad Synne :)

    SvaraRadera