lördag 12 januari 2008

Vitt,vitt och åter vitt....

Det snöar.

Det snöar inte lite heller.....
Det är så tätt att man inte ser ner på vägen.
Glad vi inte ska åka någon stans idag. Kan bara vara hemma och slappa.
Dricka kaffe,äta kakor,julmarsipan och annat snadder, mums.
Imorgon, då kan vi motionera.Om det inte snöar :)

Har försökt att hålla det enda nyårslöfte jag gav. Det var att gå en promenad varje dag. Har inte varit så lätt som det låter.
När vi skulle till Stockholm och fira styvsonens 18 årsdag i december så stog jag på näsan. I Karlstad.Det var underkylt regn, väg och trottoar såg bara våt ut. Men det var det alltså inte. Pang sa det. Där låg jag,på knä. Mitt högerknä är inte bra än.Kan inte vrida på benet,så varje gång man går ute och foten glider på is så skär smärtan genom knät.
Måste nog ta kontakt med doktorn så jag får kolla vad det är.
Sen har det varit så blåsigt och kallt så man har inte haft lust att gå ut, men ska skärpa mig. Finns inget dåligt väder,bara dåliga kläder.

Var ute och fyllde upp mat till mina bevingade vänner.Satte
upp två nya svålar åt dom i äppleträdet. Hackspetten gillar det.Så fick dom mera frö och talgbollar.Slängde med en påse jordnötter åt dom för säkerhets skull. Varierad kost är väl bra för fjäderfän med?
Så upptäckte jag att ett av mina fågelbord höll på att ramla ihop. Hoppas inte byggnadsnämnden kommer och ser det bara, för då får jag väl förbud att ha fågelborden :)
Maken sa att vi fixar det, men inte idag. Så nu står det i en cyckelkorg med granris och belysning. Med frö och talgbollar i. Tänkte ta någon bild på det,men väntar till det skymmer lite för då ser man belysningen :)

Tanden sitter kvar, men man kan ju inte låta bli att vara där och pilla med tungan. Jag längtar faktiskt efter att få komma till tandläkarn och få det ordnat. Trodde väl aldrig att man skulle längta till tandläkarn,hmm :)

Ska upp och stryka lite gardiner nu.Ska ta ner julgardinerna i morgon.Då är julen slut för den här gången.Men visst kan man ha röda gardiner fast det inte är jul? Vill inte ta ner dom det blev så varmt i rummen där de hänger. Dom får hänga! Det är bara maken glad för. Han ville helst ta bort julen redan juldagen :)
Men han vart nedröstad av alla som var här :)


Men nu väntar strykjärn och gardiner.
Ha en fortstatt go dag och en strålande helg.
Klems fra nabolandet i snöoväder :)

5 kommentarer:

  1. Ta hand om småfåglarna,de kan man sitta o titta på hur länge som helst.Höll på med fågelskådning för många år sen,kompisen i Robertsfors lura in mej på det i lumpen. Hälsa gubben.
    Peter.

    SvaraRadera
  2. Har både svartryggig hackspett, en grå/grön hackspett som jag inte vet vad den heter, blåmes,talgoxe,gulsparv, nörskrika och en liten sak som springer upp och ner på trädstammen.Svartgrå med en lite ljus rand från näbben och längs med kroppen.Det är kul, man kan faktiskt titta på dom hur länge som helst.
    Hälsningen framförd,han hälsar tebakers.
    Klems fra vinterlandet i väster :)

    SvaraRadera
  3. Nötvecka och Gröngöling låter det som. Har Gröng,en röd rand på huvudet så är det en sån
    Peter

    SvaraRadera
  4. Lyckliga Ni som får snö, här har det regnat idag, sedan nästan lite vårkänning på eftermiddagen.
    Blir ju så mycket ljusare och trevligare med snön, man längtar ut då för att pulsa eller åka skidor. Fota är också roligt när det finns snö en dag har det varit "snöfotovänligt" i år.
    Nu börjar jag verkligen fundera på detta med växthuseffekt.
    Önskar Er båda en trevlig lördagkväll i snön, ut och kasta snöboll.....

    SvaraRadera
  5. Ha,ha...tror det är lika bra du bokar upp en halvdag hos doktorn,jag ,-) Maken till otur. Din stackare!!

    Jag håller tummarna att allt ska ordna sig för dig!

    Kram Gry, och God natt

    SvaraRadera