fredag 18 januari 2008

Ut på tur.....



Aldrig sur.....

Idag har jag motionerat. Jo det står rätt. Har varit ute med jycken i nästan 2 timmar.
Det var så skönt. Fast knät värker och plattfoten gör sig påmind. Det strutar jag i. Det är så skönt att gå.
Gick in i skogen, stigarna är ju borta under snön, men man vet vart dom är. Det man inte ser är att det är blött under snön. Man märker det när man plötsligt blir blöt om stövlarna. Har stövlar med gore tex så fukten går inte igenom tack och lov. Varma og goa är dom med.

Vi travade på Erri och jag. Plötsligt fryser hon till mitt i steget, stirrar rakt fram. Vad ser hon?

Plötsligt förstår jag vad hon sett. Jag ser två vita rumpor som skuttar genom skogen. Dom har antagligen hört oss länge för vi upptäckte dom.
Digitalkamera är bra att ha, men det går inte så fort när man ska upp den.
De två rådjuren försvann innan jag fick upp kameran ur ficka.
Men bilden sitter på näthinnan.
Erri var helt på tå efter det. Gick och sniffade i luften, gick passgång så ivrig blev. Hon vädrade dom säkert bra länge, men vi såg dom inte mer.

Vände så småningom nosen hemmåt. Det var så gott att komma hem efter den upplevelesen.
Satte på en kopp kaffe och bara njöt av att ha varit ute och rört på benen.
Det tråkiga är väl kanske att gå ensam, även om Erri är med så hade det varit kul med mänskligt sällskap.
Men vi får se till påsk. Då får vi besök från den svenska huvudstaden. Säger bara en sak. Ta med gå stavarna.......

Det har kommit lite snö igen. Inte mycket, bara så det blev vitt igen. Och halt. För
under det vita finns de vattepölar som igår var just vatten och blött, men som idag är is, halt och hårt! Gäller att se upp med vart man sätter fötterna.

Köpte mig nya gardiner till köket igår. Ska passa på att sätta upp dom nu.
Har gula väggar och det är jättesvårt att välja färg tycker jag, det är ingen mild gul färg, utan knallgult.....
Tips tages tacksamt emot......

Njut av fredagen, den kommer aldrig åter.....
Kram Synne :)

12 kommentarer:

  1. Hi,hi...mitt bästa tips: måla om väggen! Hi,hi...

    Så skönt att få ut och gå! Jag har fortfarande sjuka barn hemma, så jag har inte kunnat ta mig ut innan mörkrets frambrott, och då blir det inga långa promenader sen. Extra skönt är det att göra som du, att bara ta sig in i skogen off-pist.

    Ha en skön kväll!

    Kram Gry

    SvaraRadera
  2. Tack för titten hos mej!
    Oj, det låter märkligt med pionroten! Det har jag aldrig hört talas om, men att grävlingar kan vara elaka - det vet jag ju! Så trist för dej!

    Så skönt det låter med promenaden och så enkelt det är att ha skogen nära.
    Själv gick jag iväg till ICA bara, snabbt in igen - ingen dag att vara ute i idag, inte ens shopping lockar! Riktigt gråtrist är det!

    Ha en skön helg!

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Tänkte just ge samma förslag som Madicken/Gry. Ha ha ..
    Vitt är ju populärt, har jag märkt :-) på bloggen, och det funkar med gult.

    Vad skönt det låter med långpromenad. Själv har jag fortfarande lite ont i knä't, men snart så.
    Ha en skön helg
    /Willewira

    SvaraRadera
  4. Hej Gry. Ja måla om vore enkelt. Men vi hyr och jag vet inte om vi får måla om. Kostar kanske inget att fråga. Jo promenad är skönt. Men gissa att jag känner det i knät och foten nu....suck!
    kram :)

    Mmm, grävlingar kan var ganske elaka, men dom är på nått sett fina ända. Om de bara kunde ge fan i min pion hehe.
    Skogen är en fristad.Man känner sig så fri när man kommer in och bara hör suset från skogen.....Livskvalitet? Japp!
    Klems från mig.

    Jo visst skulle det vara skönt att måla om.....ska höra med hyresvärden.
    Jo att gå en långprommenad är alltid skönt. Men det känns i fotan och knät. Tur man bara har 2 ben att ha ont i :)
    Klems från mig här i nabolandet :)

    SvaraRadera
  5. Synne:Gult,nog för du tjatar om påsk,men smygreklam redan nu.
    Förstår om det spökar hos dej.
    MÅLA OM. Peter.
    (vi har ljusgult på övervåningen,på tal om spöka)

    SvaraRadera
  6. Vet ju inte om vi får måla om här. Gult är ju ganska fint, man blir glad av färgen. Men det är problem med andra färger i köket.
    Kram från spöket :)

    SvaraRadera
  7. köpte oxå nya gardiner.... i dag... blev jätte billigt... från en leverantör på jobbet 3kr/m... 18m... min suster hade de i sin förra lgh men va har du för stil... älskar inredning, om du har knallgult så kan man ju göra de häftigt me kontrast färger, riktigt knalrött svart o vitt... gillar ju när man har mycke textilier... en längd me enfärgat rött o en me svart o vitt i stora mönster... mmm... snyggt!!! tips är även att dra ut gardinstången ut på väggen o låta fönstret bli större en "synvilla"....

    SvaraRadera
  8. Hej Kitty. Kul att se dig igen.Länge sen :)
    Färg kombinationen var läcker. Ska se vad jag hittar i skåp och lådor. Vill gärna ha gardin för vi har insyn rätt i datan annars hihi.
    Har inte gardinstång utan skenor,så man måste först sätta krokar i alla gardiner och sen trä på krokarna i skenan. Tror du man är slut i armarna sen eller.....

    Tusen hjärligt tack för tipsen. Jag tar en klick här och en klick där så får vi se vad det blir.
    kram Synne :)

    SvaraRadera
  9. Hej! Kul att hitta hit : ) Härligt med långpromenad i det fria!

    Trevlig helg,

    Skatan

    SvaraRadera
  10. Så skönt med en skogspromenad...
    Stavarna har stått sedan i höstas någon gång. det blir för mycket med stativ, kamera, dramat OCH stavar...
    Blir motion med pirra nu ett tag i stället *s

    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  11. Frän bild med skogen genom glasögat.
    Mina biler tar jag oftast från
    http://www.glitter-graphics.com/
    finns en uppsjö av vackra bilder där.

    SvaraRadera
  12. Hej Skatan och hjärtligt välkommen in. Älskar att gå i skogen,med eller utan hund. Blir nog ingen idag då,för mycket jobb! Men det kommer ju en nästan ledig söndag då :)
    Välkommen igen du vackra fågel.
    Kram Synne :)

    Då får vi gå utan stavar Cattis,det går det med.
    Pirra ja, tror jag vet vad ni gör. Det är snart mars.
    Klems Synne:)

    Tack Carina. Det var bara ett infall jag fick. Tänkte måste pröva.Blev ganska bra ju.
    Ska titta på den sidan där. Ser spännande ut.
    Kram Synne:)

    SvaraRadera